HTML

S, mint sárkány

Kategóriák

Kommentek

  • 17686: Szia, nem, nem bírják a nők rosszabbul az erőszakot, mint a férfiak, csak több éri őket. Nem azért... (2013.02.08. 17:11) One billion rising?
  • kalib: Olyat viszont hallottam már, hogy miután apuka évekig nem jelentkezett és nem is fizetett, anyuka ... (2013.01.04. 23:00) A légy és a kamion
  • 34594: Az a helyzet, hogy vannak jogerős ítéletek. De eddig nem tartott be szinte semmit. A gyerektartás ... (2012.12.23. 21:29) A Pokol angyala
  • 34594: Szerintem is vagány, de akkor is 7. :) (2012.11.15. 21:24) Csütörtök esti rock'n'roll
  • 34594: Szerencsére a család valamennyit tud segíteni egy kis ideig. És aki időt nyer... (2012.06.18. 20:59) Inkasszó - nincs mit tenni

Címkék

2009 (1) 2014 (1) 56 (1) anya (1) B (11) Baba (1) babona (1) Balaton (1) bébiszitter (2) beszéd (7) beteg (8) BKV (1) blog (3) blogger (1) bútor (1) családjog (2) csalás (1) Debrecen (1) egyéb (1) én (22) ennivaló (1) évértékelés (2) ex (4) férfi (1) Flirt (1) fogászat (1) fogzás (1) gyerek (32) gyerekjog (1) gyógytorna (1) Halász (1) idő (1) Judit (1) kapcsolattartás (1) karácsony (2) kényszerláthatás (1) kép (1) kinez (2) kirándulás (3) klassz (2) koncert (3) konyha (5) konyhatündér (1) kórház (2) közlekedés (1) kritika (1) lakás (1) mozi (1) munka (8) Nagyon (1) noszt (1) oktatás (3) óvo (1) óvoda (5) pénz (1) railjet (1) sixxty (4) Sopron (1) személyes (5) sziget (1) Szolgálati (1) szórakozás (1) T (5) tankcsapda (4) újlakás (2) utazás (3) Válság (1) volt (1) x (1) Címkefelhő

Tévé van a konyhámban

2012.11.17. 21:01 sixxty

Mintha ma kezdtem volna el a háztartásvezetést, úgy írok fel most néhány dolgot. Gyakrabban vagyok a konyhában, mert sokkal kifizetődőbb itthon megfőzni egy finom ételt, mint túlórázni, hogy aztán az ott megkeresett pénzem valami bizonytalan eredetű egytálételre költeni.

Magam is meglepődtem, hogy mennyire nem vagyok rutinos a saját konyhámban, hol ez,hol az hiányzott, közben néhány dolog meg megromlott, amiből több volt a kelleténél. Akkor néhány alapszabály (nekem kis konyhám van, erre vonatkozik)

Minden élelmiszer kezelhető mennyiségű legyen. Hacsak nem közeledik a befőzés, vagy nem várható nagy sütés, egy-egy kiló cukor és liszt elég tartaléknak. Zöldségből sem érdemes tartalékolni, a piacon van mindig friss(nek tűnő).

Ettől függetlenül azért a konyhában legyen mindig krumpli, olaj és szárazkolbász, csomag tészta, tojás. Mi nem eszünk tejtermékeket, ezeket kihagytam.

Érdemes hétvégén kiválasztani néhány órát, mikor  megfőzzük az aznapi és szimultán előkészítjük a következő heti menüt. Nekem ez a szombat reggel.

Van még mit fejlődnöm a főzésben, általában a hét első 3 napjára tudom a kaját el-és előkészíteni, (vasárnap elkészül a hétfő-kedd, hétfőn a szerda, mert kedden hosszú napom van), ellenben szerda délutánra már vagyok olyan fáradt, ha akkor főzök, abban nincs köszönet. Komolyan meglepődtem nemrég a sós grízes tésztán, nem vagyok ennyire a fúziós konyha híve.

Viszont, mikor a saját kezűleg leszedett almából készült fahéjas almaszószt ettem, az nagyon jó volt. Tavasztól szemmel tartottam a fát, milyen lesz a termés, jó lett.

TV meg azért van a konyhámban, mert B.-t is bevonom az én kis játékomba, szakértőként magyarázom el, mikor mit csinálok. Van, mikor mellettem van és ő is segít, de tésztafőzésnél elég, ha a forrpontról, a fajsúlyról esetleg a vízmolekulákról megtud valamit. Valamelyik héten azt mondta, olyan vagyok, mint az a szép lány a tévében, hozza is a távkapcsolót, hogy egy sütikészítést láthasson. Ezt, azt hiszem, bóknak veszem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sixxty.blog.hu/api/trackback/id/tr175674267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása