Az a helyzet, hogy a gyerek mától óvodás, ami nagyon szuper. Ami nem annyira jó, az az ovi. Rettenet régi berendezés, avítt játékok és nagy csoportlétszám. 30. Erre 2, vagyis normál napokon 1-1 ovónő édes kevés.
Valahogy ma az volt az érzésem, hogy a bölcsőde a tutujgatásról szólt nagyon és némiképp a fejlesztésről, mondókák, versek formájában. Itt ennek nyomát sem látom. Mintha nyomnák el és butítanák el a gyereket 3 évig, hogy aztán a maradék ésszel 6 éves korban kezdejenek tanulni. Az én gyerekem ma azt kérdezte, hogy mit fognak tanulni az oviban. Tehát van benne tanulásvágy, issza magába az információt, de szerintem nem tudják követni a tempóját, ennyi gyerek mellett nem megy. A ma reggeli társas foglalkozás kérdése: találjátok ki, hogy melyik állat mondja azt, hogy röf-röf. Most komolyan, ezt már másfél évesen tudta a gyerek.
Mikor odament az ovónőhöz elköszönéskor megölelte, puszit adott neki, a nő nagyon meglepődött, úgy látszik ez nem szokás, vagy mi. A bölcsiben volt ölelgetés, azért mert intézményt váltott miért kell ridegtartásra váltani?
Még lenne néhány kérdésem, és lesz is, de ezeket most le kellett írnom, mert nem hiszem, hogy így a legjobb az óvodás lét, ahogy ma láttam.
PS. A memóriájáról: két alkalommal hallotta a Kalákától, az Iciri-picirit és ma hangsúllyal együtt visszaénekelte magától.